világításvezérlés

bemutatás

A világítás vezérlő blokk alapjaiban olyan, mint 12 nyomógomb blokk kombinálva. Minden kattintás a kapcsolón, ami az I1-I12 ig valamelyik bemenetre van bekötve, kapcsolhatod a hozzá tartozó AQ1-AQ12 kimenetet ki és be, mint egy nyomógombbal.

Egy dupla kattintás a bemenetek bármelyikén az összes kimenetet kikapcsolja. Például ha elhagyjuk a szobát, akkor minden világítást egy dupla kattintással le tudunk kapcsolni.

Az M paramétert használva, a két kattintás közötti maximum időtartamot tudjuk megadni, tehát ha lassabban kattintasz, akkor itt tudod beállítani.

Három kattintás a bemenetek bármelyikén minden kimenetet kikapcsol csakúgy, mint a duplakattintás. Továbbá az RaQ kimenet gyorsan kezd el pulzálni, ami azt jelenti, hogy ha erre a kimenetre merker segítségével egy másik világítási blokk is rá van kötve, akkor központi funkciót is tudunk vezérelni, akár a minden világítás kikapcsolás.

Egy hosszú impulzus a bemenetek egyikén, a hozzá tartozó kimenetet dimmelni fogja le vagy fel.

A világításvezérlés támogatja a kapcsolt kimeneteket akár a 0-10V vagy 0-100% RGB, Lumitech, vagy RGBW, ezeket a típusokat tudjuk változtatni a blokkra kattintva kétszer a kimenetek fülön.

alapbeállítás

A világításvezérlést ugyanúgy tudjuk használni mintha, nyomógomb lenne egy sima világítási körrel. Ebben a példában van egy önálló kapcsolt világítási körünk és egy nyomókapcsolónk a falon. Ebben az esetben nem szükséges világítási képeket használnunk a világításvezérlésen.

Első dolgunk, hogy meggyőződjünk, hogy a kimenetet helyesen vettük e fel. A kimenet nevét megadhatod, mint egy leírást. Ha egy kimenetet bekötünk a blokk valamelyik kimenetére, akkor a név, vagy leírás, át lesz másolva a felhasználói felületre.

Következő lépésként kössük be a bemenetet az I1-re és a kimenetet a Q1-re.

Végül dupla kattintás a blokkon és kattintsunk a Jelenetek fülre. Ahogy látjuk, itt vannak alap jelenetek 1-3ig és jelenetek Mozgásnak elnevezve. Ebben az esetben mi nem akarunk jeleneteket használni ezért nem szeretnénk, hogy megjelenjenek a felhasználói felületen. Helyettesítsük a nevet egy „-„ el, így nem fognak megjelenni.

jelenet beállítás

A világításvezérlésnek 8 jelenete van, amit az S1-S8 bemenetekkel tudunk választani. Ebben a példában a társalgóban van 4 körünk. Ebből 2 dimmelt és 2 kapcsolt.

A mi ajánlatunk az, hogy helyiségenként csak egy fali kapcsolót használjunk, függetlenül a világítási körök számától. Ez azért van, mert világítási képeket tudunk használni amikkel, tudjuk irányítani a világítási köröket, és a kapcsolót használjuk a jelenetek léptetésére.

első lépés: kössük be a ki és bemeneteket

Az első lépés hogy bekössük a kimeneteket AQ1-AQ4 ig. Ezután kössük be a fali kapcsolót a + bementre. Ez fogja léptetni a világítási képeket 1-4 ig, majd a 9-es (minden fel).

második lépés: kimenetek fül

Most ha kétszer kattintunk a blokkra, akkor előjön a beállítások ablak, ami lehetővé teszi, hogy lássuk a kimeneteket és jeleneteket.

A kimenetek fül magába foglalja a kimenet leírását (vagy a nevét, ha nincs leírás a kimenethez). A világításvezérlő a leírást csak egyszer másolja, ha változtatjuk a nevet vagy leírást nem fog azonnal elmentődni a blokkba.

A világítás vezérlő automatikusan felismeri a kimenet típusát, ebben az esetben két kapcsolt kör és kettő dimmelt kör 0-100%.

 

harmadik lépés: jelenetek fül

Most, hogy bekötöttük az összes be és kimenetet, következő dolgunk, hogy rákattintsunk a jelenetek fülre és vegyük fel a jeleneteket.

Alapból 4 jelenet van. 1-3 és Mozgás jelenet. Vannak üresek, kimenet nélkül. A mozgás az egyetlen olyan jelenet, amit akkor tudunk választani, ha van mozgásérzékelő bekötve.

A mi társalgónkban is négy jelenet van. Ahhoz, hogy, megváltoztasd a nevet, kattints a név ablakba és gépeld be az új nevet. Nekünk van mindennap, olvasás, mozi, és este. Pipáld ki vagy válaszd ki a dimmelés nagyságát vagy a színt, amit szeretnél minden jelenetben. Ezt a felhasználó is megteheti a webes felületet használva.

Hozzáadhatsz minden fel vagy le jelentet, duplakattintás blokkon a jelenetek fülön, kipipálva a dobozt:

negyedik lépés: mozgásérzékelők

A jelenetet lehet mozgásérzékelővel is irányítani. Ezt meg tudjuk tenni, hogy a kívánt jelenetet kiválasztjuk és rákattintunk a „Jelenet hozzákötése mozgás érzékelőhöz.”

világításvezérlés6.JPG

A mozgás érzékelőt az Mv bemenetre kell bekötni. A mozgásérzékelő alapból engedélyezett. Ha mozgást érzékel, akkor a jelenet, amit kipipáltunk a szerkesztőben, aktiválódik.

Ha nem szeretnénk, hogy a jelenet aktiválódjon, használjuk a DisM bemenetet. Ebben az esetben nem szeretnénk, hogy nappal a jelenet aktív lehessen, szóval használhatjuk a Nappali időt a mozgás érzékelőn. Ha valaki besétál a szobába este, akkor az éjjeli jelenet (kis fényerejű egyszínű led szalag) aktiválódik.

A TH paraméter meghatározza, hogy a jelenet mennyi ideig legyen aktív. Az időzítő a mozgás érzékelő utolsó impulzusától indul.

funkciók

dimmelés

A dimmelés funkció aktiválódik egy hosszú impulzus hatására az I1-I12 bemenetekre. A dimmelés típusa függ a beállított paraméterektől.

Lépéstávolságot a SI paraméter határozza meg, és a lépések közötti időt az ST paraméter határozza meg.

A Min paraméter a dimmelés minimum értékét állítja 0-50% között. míg a Max paraméter a maximum értéket határozza meg 50-100% között.

Ha a W paraméter aktív, akkor, ha a dimmelés eléri a maximumot, akkor megfordul az irány és elkezd lefelé dimmelni a minimum irányába. Hasonlóan, ha eléri a minimumot, ott is megfordul és elkezd felfelé dimmelni a maximum irányába. Ha a W paraméter nem aktív, akkor, ha eléri a maximumot vagy a minimumot, akkor egyszerűen megáll.

Ha az L paraméter nem aktív, és érkezik egy impulzus az I1-I12 bemenet egyikére, aktiválja a dimmelés utolsó állását. Ha aktív, akkor a dimmelés 0-100% között vált.

RGB

Egy rövid impulzus az I1-I12 bemeneteken a RGB kimenet ki és bekapcsolását eredményezi. Egy hosszú impulzus során körbe megy a színskálán. Ha az Ra paraméter aktív, akkor a rövid impulzusra a színek változnak, míg hosszú impulzus hatására a fényerő változik.

felhasználói felület

Itt egy példa, hogy hogyan néz ki egy világításvezérlő blokk a felhasználói felületen.